Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Kan inget vara normalt?

Av Allis Retzman - 7 december 2012 18:54

Kan inget vara normalt?

Nu ska du få höra. Imorse när familjen åt frukost, så kom mamma ner i en tyllkjol, strumpbyxor, en knallrosa tröja och lyss-gula örhängen! Det är något min mamma aldrig skulle ha på sig. Min mamma går runt i grå kjol, grå kavaj och silvriga, ringörhängen. I vanliga fall.

När det var dags att åka till skolan fick vi veta att bussen inte gick. Pappa skulle skjusa oss i sin ömtåliga jaguar. Han låter aldrig någon åka i den. Aldrig. I vanliga fall brukar bilen vara pärlvit. Idag var den i alla möjliga färger. Inte så konstigt egentligen. Min äldre bror Elias hade ringt sina ”polare” och sagt att de skulle ha en tävling. Pappa blev inte ens arg han sa bara "Ojdå, ja nu syns vi i alla fall."

 Det skulle han aldrig säga om det var jag, eller min tvillingsyster Mia som hade gjort det.

När jag kommer hem från skolan så är det första jag fick höra:"8,9,10. Nu kommer jag! Redo eller inte!"

 Min bror, min mamma, min pappa och min tvillingsyster lekte kurragömma! Kan inget vara normalt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Han

Av Allis Retzman - 9 november 2013 15:36

Mina skor kändes tunga, mot den lätta, ny fallna snön. Det kändes rätt kallt i luften också. Det snöade.  Inte så konstigt eftersom det var mitt i December Den trettonde December, en fredag.  Jag gick som i trans, omedveten om åt vilket håll mina ...

Av Allis Retzman - 9 november 2013 15:35

Jag såg återigen ner på ringen jag fått av min morfar i trettonårspresent. Tretton år. Olyckans tal. Du kanske inte är en sådan där “onormal” person som tror på skrock, men jag gör det. Hela min familj gör det, eller i alla fall det som ä...

Av Allis Retzman - 11 oktober 2012 18:48

Hej jag är en tjej på 12 år som heter Clary. Jag gillar bågskytte och läsning. Jag har en lillebror vid namn Isak, han är åtta år och en skrytmåns. Jag har två storebrorsor vars namn är Emil och Ivar, de är tvillingar men har olika viljor, speciellt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards